Iedereen moet weten bij wie hij terecht kan met vragen. Dat geldt voor zorgvragers én medewerkers. Er moeten duidelijke afspraken zijn, maar ook ruimte voor losse opmerkingen.
Het moet duidelijk zijn waar je naartoe kunt met een vraag. Een officiële vraag, een spontaan signaal of een toevallige opmerking. Dit geldt voor zorgvragers en medewerkers. Er moeten duidelijke afspraken zijn. Alles begint met gekende aanspreekpunten die makkelijk te bereiken zijn.
Vragen om over na te denken
- Weten mensen waar ze met hun vraag terechtkunnen?
- Weten mensen wat er met hun vraag gebeurt?
- Hoe geef je feedback in het hele traject zodat de vraagsteller zich betrokken voelt?
Aanspreekpunt is een invalshoek van het perspectief Praktijk van medezeggenschap en het werkterrein Valkuilen.
Inleiding | Invalshoeken | Perspectieven | Werkterreinen | Schematisch | Werkvormen
Voor meer:
Like ons op Facebook