Medezeggenschap is belangrijk in een organisatie die wil blijven leren.
Gesprekken zorgen ervoor dat mensen nadenken over zichzelf en zich verder ontwikkelen. Wanneer iedereen mag meepraten, voelt het leren minder spannend of moeilijk.  Zo komt er steeds nieuwe informatie bij die helpt om de zorg en de organisatie beter te maken. We leren van ervaringen.
Een lerende organisatie past zich aan, verbetert en vernieuwt.

Vragen om over na te denken

  • Waarom noemen wij ons een lerende organisatie?
  • Delen we de lessen uit een traject met iedereen in de organisatie?
  • Vragen we na afloop wat we geleerd hebben? Van elkaar, van de zorgvrager, van het netwerk?
  • Krijgen ook andere medewerkers regelmatig de kans om mee te leren over medezeggenschap?

Een lerende organisatie zijn is een invalshoek van het perspectief Met een stevige basis en het werkterrein Verwachtingen.


Inleiding | Invalshoeken | Perspectieven | WerkterreinenSchematischWerkvormen

 

 

 

Vraag het aan Fovig