7 jul 2023

VAPH JAARVERSLAG 2022

Auteur: Fovig

Recent publiceerde het Vlaams Agentschap personen met een Handicap (VAPH) haar jaarverslag over 2022. Dit jaar geen bladzijdendenlange tekst. Op de website van het jaarverslag (vaph.be/jaarverslag) vind je nu heel wat interactieve pagina’s met zowel beschrijvende gegevens als de werking gepresenteerd in getallen.

FOVIG apprecieert deze nieuwe voorstelling. Het maakt de getallen over de ondersteuning van personen met een handicap veel toegankelijker. Het helpt ons als gebruikersorganisatie ook om zicht te krijgen op heel wat belangrijke gegevens in het opbouwen van beleid.

Ga zelf ook eens aan de slag. Klik in de jaarverslag website op Interactief en er verschijnen links negen thema’s waarover er getallen aanwezig zijn. We zochten als voorbeeld de wachtenden in de prioriteitengroepen op. We deden dit voor heel Vlaanderen maar je kan het ook per provincie of regio in een provincie, op leeftijdscategorie enz. Zo zijn er nog heel wat interessante cijfergegevens terug te vinden.

We vinden dit een belangrijke vooruitgang. Maak er gebruik van.

Vraag het aan Fovig