De verschillende invalshoeken werden samengebracht in een schema. Elke invalshoek heeft daar een specifieke plaats binnen een perspectief en binnen een werkterrein.
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Werkterrein→
Perspectief ↓
Werkterrein→
Perspectief ↓
xxxxxxxxxxxxxxxxxx Basisvoorwaarden
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Verwachtingen
Verwachtingen
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Vorm en
vormgeving
Vorm en
vormgeving
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Meerwaarde
Meerwaarde
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Valkuilen
Valkuilen
Praktijk van medezeggenschap
> Bewust maken
> Eigen stem versterken
> Gelijkwaardigheid
> Inspirerend werken
> Verbonden speelveld
> Zichtbaar maken
> Eigen stem versterken
> Gelijkwaardigheid
> Inspirerend werken
> Verbonden speelveld
> Zichtbaar maken
> Aanspreekpunt
> Samen voor iedereen
> Timing en verwachtingen
> Van ik naar wij
> Verantwoordelijkheid
> Samen voor iedereen
> Timing en verwachtingen
> Van ik naar wij
> Verantwoordelijkheid
Juiste vaardigheden en mogelijkheden
> Altijd een antwoord
> Denken aan de toekomst
> Gericht op oplossingen
> Kwaliteit controleren
> Ruimte voor proefprojecten
> Slim vooruitdenken
> Denken aan de toekomst
> Gericht op oplossingen
> Kwaliteit controleren
> Ruimte voor proefprojecten
> Slim vooruitdenken
> Elkaar begrijpen
> Kracht delen (empowerment)
> Stem van onderuit (bottom-up)
> Werken met ambitie
> Kracht delen (empowerment)
> Stem van onderuit (bottom-up)
> Werken met ambitie
Verschillen
> Brede blik
> Buiten de lijntjes durven denken
> Kritisch en reflectief
> Vrijheid creëren
> Zonder polarisatie
> Buiten de lijntjes durven denken
> Kritisch en reflectief
> Vrijheid creëren
> Zonder polarisatie
Verbinding
Solidariteit
> Alle acties tellen
> Elkaar optillen
> Gedeelde verantwoordelijkheid
> Gedeelde waarden
> Lusten en lasten
> Oog voor gevolgen
> Elkaar optillen
> Gedeelde verantwoordelijkheid
> Gedeelde waarden
> Lusten en lasten
> Oog voor gevolgen
Met een stevige basis
> visie als vertrekpunt
> blijven leren (opleiding)
> kennis bewaren en delen
> blijven leren (opleiding)
> kennis bewaren en delen
> een lerende organisatie zijn
> tijd om te leren
> vooruit plannen
> evaluatie op vaste momenten
> verhalen vertellen
> tijd om te leren
> vooruit plannen
> evaluatie op vaste momenten
> verhalen vertellen
> resultaten delen
Helder
> open toegang
> doen wat je zegt
> open en doorzichtig
> neutrale informatie
> helder doel
> open en doorzichtig
> neutrale informatie
> helder doel
> vorm versterkt inhoud
> juiste toon
> bespreekbaar maken
> eenvoud
> juiste toon
> bespreekbaar maken
> eenvoud
> geen gesloten club
Structuur en samenhang
> weten wat werkt
> opvolgen van kwaliteit
> herhalen helpt
> opvolgen van kwaliteit
> herhalen helpt
> een zichtbaar resultaat
> waarde toevoegen
> alles in beeld
> beleidsplan en zelfevaluatie
> waarde toevoegen
> alles in beeld
> beleidsplan en zelfevaluatie
> dicht bij de uitvoering
> doelen omschrijven
> stapsgewijs
> doelen omschrijven
> stapsgewijs
> waarde bewaken
Inleiding | Invalshoeken | Perspectieven | Werkterreinen | Schematisch | Werkvormen
Afdrukbare en interactieve pdf bekijken en downloaden
Voor meer:
Like ons op Facebook